Week 6 – Blog this (from Flickr)

4 03 2008


AsK Originally uploaded by laika.spoetnik

Dit plaatje is er één van 24. Ik heb het direct uit Flickr geladen met de opdracht: Blog this…

24 mini-schilderijtjes werden onlangs gemaakt in een schilderworkshop voor kinderen van groep 5 met als thema: moederschap
Het idee en de bezielende (bege)leiding was (in handen) van moeder/kunstenares Júlia. Zij maakte ook deze foto’s.

Het resultaat is als één prachtig schilderij aangeboden aan de ontzettend lieve en goede juf van die klas, die net bevallen is van haar eerste kindje. (hoe het er ongeveer uitziet kun je onderaan zien, dit is echter een willekeurige samenstelling op basis van Flickr-foto’s)

De laatste 3 van de serie zijn (voorlopig) als een Flickr-presentatie te zien in de rechterbalk.
(is er geen manier om een selectie in Flickr te maken en alleen de selectie te tonen trouwens???)

Met dit schilderijtje wat ik hier apart laat zien, heb ik een speciale band. Waarom?

Het is gemaakt door mijn dochter “AsK” (8 jaar). Ik heb alle namen afgekort, zodat ze niet direct te herleiden zijn. Het grappige is dat onze kat ASH heet. Dat lijkt wel wat op AsK.

een compositie van alle schilderijtjes, zoals het er ongeveer in het echt ook uitziet.

schilderworkshop

Actions

Information

3 responses

4 03 2008
woutv

Laika, het schilderijtje van je dochter is bovenin helaas niet zichtbaar (“currently unavailable”). Wel vind ik die 24 schilderijtjes enorm mooi in combinatie met je blog. Misschien nog wel leuker dan foto’s. Ook ik heb er trouwens voor gekozen mijn dochters naam (de middelste) niet te vermelden, ze is ook acht, zoals je kunt afleiden: http://www.flickr.com/photos/24317403@N08/2306111380/

5 03 2008
laikaspoetnik

Ik ben het helemaal met je eens hoor Wout. Die compilatie is veel mooier. Wel kwamen ze zo toevallig in Flickr te staan, zodat ik ze in één plaatje kon vatten. Dus dat was wel handig. Maar in het echt is het nog iets mooier omdat steeds om en om rose naast blauwe schilderijtjes staan.
Ja misschien is het wel een idee om het geheel vast in het blog op te nemen, vind het ook heel mooi.
Het uploaden van dat samengestelde plaatje heeft me veel minder moeite gekost dan het op mijn site krijgen via Flickr. Voordat “Blog this” werkte….. Nou en dan nog is mijn dochter’s pronkstuk af en toe ‘unavailable’.
Het is dat ik de opdracht wilde volgen, anders had ik het prentje direct hier ge-upload, net als altijd.

De middelste dochter. Hoeveel heb je er? :)

Leuke foto’, die “bengel” van een dochter.

1 11 2011
Ina Wuite

Oh wat prachtig mooi!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 611 other followers

