Seeing Science

12 03 2008

seeing science winnaar

Vorige week toen ik me net over Flickr boog en welke foto’s ik nou moest uploaden viel mijn oog op deze prachtige foto, als blikvanger op onze AMC-homepage. Het bleek te gaan om de winnende ‘Seeing science’ foto. ‘Seeing Science’ trok ook al mijn aandacht, het prikkelt mijn fantasie. Het blijkt te gaan om een internationale fotowedstrijd ter gelegenheid van het tweehonderdjarig bestaan van De Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschap (KNAW) met als motto ‘Magie van wetenschap’.

De foto ‘Fruitvlieglarve in een druppel water’ van de Hongaar Robert Markus combineert volgens juryvoorzitter Frits van Oostrom wetenschap, schoonheid, magie, originaliteit en kunst. Het is een krachtig beeld met een natuurlijke schoonheid en een prachtig voorbeeld van state-of-the-art wetenschap. Robert Markus is onderzoeker aan het Biological Research Center van de Hongaarse Academie van Wetenschappen.

Voor enkele andere geselecteerde foto’s (ook van de andere finalisten): http://www.knaw200.nl/Pages/DEF/155.html

Hier zitten ook enkele juweeltjes bij, zoals ‘Dansende kristallen in de nacht’ van Anna Kozhevnikova en de publieksprijs ‘Conflictmanagement / communicatie’ van Chris Timmers.

Actions

Information

2 responses

12 03 2008
brughagedis.nl » Zo simpel is het …

[...] blog is altijd een lust voor het oog en erg verzorgd. Nu staat er weer een prachtige foto van een fruitvlieglarve in een druppel water op. Hap slok en hij is weg! Duyfje is haartje betoeterd als ik iets op haar blog plaats [...]

13 03 2008
laikaspoetnik

Kijk maar uit. Zo’n larve is vergelijkbaar met een booklouse :)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 607 other followers

