Poll over aantal spoetnik-uren

23 03 2008

Natuurlijk kon ik na een aantal polls op andere sites (eerst Bert, toen mijn Brughagedissie en WoutV) niet achterblijven. Dus nu ook een poll op mijn site (zie rechts).

Op aanraden van Bert en Woutv heb ik de poll gemaakt via gfxpoll.nl. Dat gaat heel gemakkelijk. Wanneer je je poll gesaved hebt kun je de verkregen html-code zo in een tekst-widget van WordPress kopieren. Wel moet je uitkijken met de breedte van je lay-out. Ik heb erg smalle kolommen op mijn blog. De haai lay-out valt er al deels buiten. Het klavertje 4 wat ik eerst had al helemaal.

De poll gaat over het aantal uren dat je aan Spoetnik besteed. Volgens Ubaspoetnik zou het (voor niet al te langzame mensen onder ons???) maar zo’n uur of 2 per week kosten.

Ik zelf heb daar veel meer tijd voor nodig. Om de opdrachten door te nemen, om ze te implementeren en om er iets over te schrijven op mijn blog. En dan nog de blogberichten over mijn vakgebied en andere interesses.

Hoe vergaat het jullie?

p.s. ik begrijp dat de uitslag niet representatief zal zijn, want de mensen die reageren zijn vast de meest actieven.


Actions

Information

10 responses

23 03 2008
Patricia (No.33)

Mee eens, hoor. Het lezen van de opdracht en de achtergrondinformatie, het uitproberen van de diensten, nadenken over het nut voor de bibliotheek, en het schrijven van een zinnige tekst: het zijn stuk voor stuk tijdrovende zaken, als je je er serieus in wilt verdiepen.
Best pittig!

23 03 2008
zygomorf

Ook ik sluit mij aan (heb al mijn stem uitgebracht) bij de stelling dat er veel meer uren per week in gaan zitten dan die 2 die het Spoetnikteam ons voorhoud. Ik ben nu bezig een blog voor te bereiden waarbij ik foto’s ter illustratie wil gebruiken. Het verzamelen en bewerken van alleen de foto’s al kost me uren (lichtelijk overdreven). Wat stond het spoetnikteam voor ogen: alleen de opdracht uitvoeren en that’s it? Maar wil je het ook leuk houden voor je zelf ga je onderwerpen zoeken, wil je gelezen worden dan zul je er enige continuïteit in moeten aanbrengen. Want wie schrijft die blijft. Dank je Laika dat je deze poll hebt bedacht.
Groet, Zygomorf

23 03 2008
woutv

Prima poll Laika. Vraag me af wat ik met die zeeen van tijd had gedaan ware Spoetnik niet op mijn pad gekomen. Bij mij gaat jouw poll overigens voorbij de rechtermarge. Klopt dat? Mijn poll blijkt (ook) niet helemaal vlekkeloos, dus het blijft behelpen.

P.S. Ik ben druk bezig met het charteren van een vliegend tapijt. Hebt nog even geduld, George en jij. Hoop dat de eitjes die ik met de postduif heb gestuurd, gesmaakt hebben.

24 03 2008
Van Pollen Alarm tot Magic Carpet « Wout Visser’s Weblog

[…] opiniepeilingen. In navolging van vroege vogels Bert en George , zijn tijdens het Paasreces ook Laika en ondergetekende aan het pollen geslagen. George is zelfs al weer aan zijn tweede poll toe. Ook […]

24 03 2008
Inca Athahualpa

Hallo Laika,

Over de tijd die ik aan de spoetnik-perikelen besteed kan ik kort zijn. Het gaat om veel meer uren dan de twee uur per week die het Spoetnikteam rekent. Ook wanneer we eventueel rekening zouden houden met het feit dat de tijd in een ruimtecapsule langzamer, of sneller, gaat dan op aarde (zo goed heb ik nu ook weer niet opgelet tijdens de lessen relativiteitstheorie), dan blijf ik ver boven die twee uur uitkomen.

Natuurlijk heeft het allemaal te maken met het feit dat je probeert er iets moois van te maken. Als ik zie hoe sommige collega’s hun blogvensters hebben volgehangen met allerlei frames en andere leuke zaken (daar ben ik dus nog helemaal niet aan toe), dan geloof ik direct dat zij hun priveleven verder aan de wilgen hebben gehangen. Ook ik dreig door al het geblog wel eens mijn huisdieren, de lama’s en de vicognes, te vergeten. Ik word dan overigens door de beesten snel tot de orde geroepen (het is eigenlijk meer blaten).

Ik vind het allemaal wel leuk, en je zult mij niet horen klagen over de tijd die het kost. Het heeft iets verslavends, maar het is gezonder dan het kauwen van cocabladeren. Bovendien steek je er meer van op. Laten we vooral doorgaan.

Met de hartelijke groeten,

Inca Athahualpa

24 03 2008
ALS ICARUS?! « Laika’s MedBibWeblog

[…] Hopelijk is dit geen slecht omen. Ongeruste achterblijvers kunnen wij geruststellen dat wij in letterlijke zin geen gevaar lopen daar wij ons juist ver van de zon verwijderd hebben. Wij hopen dat de afvalchinees geen doos van Pandora heeft geopend en dat onze hoogvliegerij geen tantaluskwelling voor de anderen vormt die zich paasdagen lang buigen over de sisyfusarbeid die Spoetnik heet (zie poll van Laika). […]

24 03 2008
brughagedis.nl » ALS ICARUS?!

[…] voor de anderen vormt die zich paasdagen lang buigen over de sisyfusarbeid die Spoetnik heet (zie poll van Laika).Wij hopen ook van ganser harte dat wij binnenkort ons niet langer in eenzame afzondering bevinden […]

26 03 2008
De bibliotheker

Ha Laika,
Als ik me beperk tot alleen de spoetnik-opdrachten, kom ik wel aan de twee uur. Neem ik daarbij ook nog de tijd die nodig is om het vakgebied in blogs bij te houden, wordt het meer. Deze tijd laat ik afhangen van mijn overige werkzaamheden en spoedjes. Dus dat wisselt nogal.
De bibliotheker
ps ik zal je enquete zo invullen. Deze valt trouwens ook bij mij van het scherm af.

27 03 2008
Caroline

Dank je voor je compliment op mijn bericht over onbereikbare chefs, Laika!
Nu wilde ik aan jouw poll meedoen, maar daar ging iets behoorlijk mis. Ik had hem zelfs nog niet eerder gezien, maar kreeg toch als antwoord dat ik al eerder had gestemd! Niet waar dus, en zo zul je misschien nog wel meer stemmers zijn misgelopen.

6 05 2008
Uitslag Poll 1: Uren/week besteed aan SPOETNIK « Laika’s MedLibLog

[…] Alweer een tijdje geleden plaatste ik mijn eerste poll op deze site: Uren per week besteed aan Spoetnik. […]

Leave a Reply

