Time-out (2)

3 05 2008

Dear readers

The reason for the short time-out was the sudden death of my father. Although 84 years old, it still hit us hard.

A lot still has to be arranged. Still, I intend to continue my just started blog albeit perhaps not with the same frequency. We will see.

—————————————————

Beste Lezers en Spoetnikvrienden

De reden dat ik een week uit de lucht geweest ben is dat mijn vader plotseling is overleden. Hij was weliswaar 84, en heeft een mooi leven gehad en (voor hem) een mooie dood, maar een dierbare naaste verliezen is altijd een schok. En dan het geregel eromheen, eigenlijk kom je zelf nauwelijks aan verwerken toe. “s ochtends het nieuws vernemen, ‘s middags het graf uitkiezen etcetera, het gaat allemaal te snel. De begrafenis was wel mooi. Stil en intens.

We hebben met zijn 4tjes nog wel het staartje van ons reeds geboekte vakantietje mee kunnen pakken, zodat we na die intensieve dagen even tot rust (en tot onszelf) konden komen. Maar nu komt nog een zware dobber: alle financiele afhandelingen (ben ik zelf geen ster in eigenlijk) en mijn moeder (helpen) op de rails (te) houden.

Ik kan niet goed voorzien hoeveel tijd ik voor dit blog zal hebben, maar zal het wel proberen op te pakken en voort te zetten. Er ligt nog genoeg op de plank.


Actions

Information

6 responses

3 05 2008
Dyoke van Assum

Beste Laika, Gecondoleerd en sterkte. Zygomorf, Dyoke

4 05 2008
Ronald

Hallo Laika,

Heel veel sterkte en kracht in deze moeilijke dagen. R

4 05 2008
Brughagedis George

Beste Laika, ook gecondoleerd en sterkte. Ik zou me over het blog niet al teveel zorgen maken, het is vrij rustig bij Spoetnik momenteel.
Groet, George

5 05 2008
turquoois

Hallo Laika,

Wat een verdrietig bericht. Het lijkt me heel erg om een ouder te verliezen, ook al is die ouder 84 jaar. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies, maar ook met de zorg voor je moeder.

Groet, Turquoois

6 05 2008
Patricia (no33)

Het spijt me dit te horen.
Gecondoleerd.

Je blog komt vanzelf weer op gang als je daar aan toe bent.

Groeten, Patricia

6 05 2008
laikaspoetnik

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie meeleven. Het gaat nu allemaal wel. Ik ben weer aan het werk en heb de draad weer opgepakt. Eigenlijk zit ik nu het meest in over mijn moeder.

@Turquoois, je hebt gelijk. Maar het is een troostende gedachte dat hij zelf niet geleden heeft en een mooi leven achter de rug had. Het was zeker een schok en ik mis hem zeer. Het was een zeer gemoedelijke man, waar ik vooral als kind een goede band mee had. Mijn moeder gaf mij vandaag nog een (voor mij onbekende) foto van mij bij mijn vader op schoot en een tekening die ik als 10-jarige voor hem gemaakt had toen zijn vader stierf. Erg mooi om dat (nu) te krijgen.

@George. Dit blog was mijn grootste zorg niet, hoor. Ik wilde alleen maar toelichten waarom ik er (even) niet was. Hoewel ik wel heb getwijfeld. Het is toch wel een erg persoonlijke mededeling op een verder tamelijk onpersoonlijk blog. Het is inderdaad stil hier voor wat betreft de spoetnikdeelnemers. Een beetje spoetnikmoeheid denk ik. En de meivakantie.

@Patricia. Da’s juist. En ik ben eerder terug dan ik tevoren had ingeschat. Ik vind het wel prettig. Het verzet de gedachten.

Nogmaals dank allen.

Leave a Reply

