Another bug in My NCBI?

15 10 2008

This bug is now fixed (15-11-2008) !!!

——————————————————

It is confusing, but each week I have another post on the appearance, disappearance or reappearance of a bug in PubMed’s My NCBI:

For me this is an essential feature of My Collections.Often, when I develop a sensitive search, I collect all relevant studies, especially the ones that were not in my search (i.e. found by checking references or ‘related articles’). Then I optimize the search and hope all the relevant records will be found. This can be checked by combining (a) search(es) with the collection(s). If the search is good all relevant records will be found.

Of course this will only work when you CAN combine the collection from My NCBI with one or more searches in the History.

A cumbersome solution, that only works for one collection at the time, is that you send the collections (executed in PubMed) to the Clipboard and combine this set (#0) with the searches, but I prefer a simpler solution. In fact it has always been possible in the past….

Well we will write again to the help desk.
Hopefully I will report the bug repair next week and there will be no follow up.

—————————-

Voor de tweede keer een bug in My NCBI. Dit keer gaat het om “My Collections”. Als je een “collection” activeert, worden de desbetreffende records (in het voorbeeld 39 items) wel uitgevoerd in PubMed, maar komen ze niet in de History terecht.

Dat vind ik erg vervelend, omdat ik My Collections vooral gebruik om uitgebreide zoekacties op te zetten.

Ik sla alle relevante artikelen op in My Collections en voer ze op een later tijdstip uit. Dan combineer ik ze met een of meer searches. Ik kan zo checken of ik met zo’n search alle relevante artikelen (bijv. gekregen van klant of via related articles) vind. Is dat niet het geval, dan is het een manier om ontbrekende termen te vinden.

Deze procedure werkt nu dus niet meer, omdat een set uit My Collections niet in de History terechtkomt.

Ik heb wel een voorlopige kunstgreep bedacht, t.w. deze items in Pubmed naar het Clipboard sturen, zodat ze alsnog als set #0 in de History komen te staan. Dat werkt natuurlijk maar met 1 set tegelijk en is tamelijk omslachtig.

Voorheen werkte dit trouwens wel altijd, dus het zal wel weer liggen aan de overhaaste ‘reparaties’ en aanpassingen.

Nou, dat wordt weer een mailtje richting helpdesk.

Hopelijk wordt het snel verholpen en hoort u even niet meer van mij..


Actions

Information

2 responses

15 11 2008
anon

this seems to be fixed… isn’t it?

15 11 2008
laikaspoetnik

You’re right, thanks. Noticed it two days ago. It took quite a long time to fix it, but I’m glad it is now o.k. Use this feature a lot.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: